۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۵۷۰۴۲۲
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

طلبگی بهترین فرصت برای تقویت بنیه علمی است| جهاد علمی وظیفه امروز طلاب است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دوران طلبگی بهترین فرصت برای تقویت بنیه علمی است، گفت: طلاب باید قدر دوران جوانی را بدانند و دغدغه ای جز آموختن علم دین نداشته باشند.
آیت الله محمد سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله محمد سلیمانی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب شرکت کننده در دوره تابستانه مدرسه علمیه فیضیه مازندران با اشاره به این که طلاب و روحانیان جانشینان انبیاء و اولیای الهی در جامعه امروز هستند، گفت: مسؤولیتی که امروز حوزویان بر عهده دارند همان مسؤولیت انبیاء الهی است.

وی با بیان این که طلاب حوزه به عنوان سربازان حضرت ولیعصر(عج) و ادامه دهندگان مسیر انبیاء الهی باید متخلق به اخلاق دینی باشند، افزود: اعمال و رفتار یک طلبه باید به گونه ای باشد که الگوی مردم قرار گیرد.

آیت الله سلیمانی با اشاره به این که در شرایط امروز جامعه اسلامی یک طلبه باید در جهت جهاد علمی گام بردارد، خاطرنشان کرد: جهاد علمی یک طلبه او را در مسیر رشد و تعالی علمی در حوزه قرار می دهد.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر در ادامه سخنان خود با بیان این که طلاب باید حوزه باید به قرآن و حدیث توجه ویژه ای داشته باشند، تصریح کرد: حوزویان باید پیشگام در فراگیری قرآن و حدیث باشند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دوران طلبگی بهترین فرصت برای تقویت بنیه علمی است، خاطرنشان کرد: طلاب باید قدر دوران جوانی را بدانند و دغدغه ای جزء آموختن علم دین نداشته باشند.

آیت الله سلیمانی با بیان این که اخلاق یک طلبه باید متناسب با ارزش های دینی و اخلاقی باشد، تصریح کرد: طلبه باید با مطالعه دقیق سیره علمی و علمی بزرگان حوزه، آن شاخصه های مهم اخلاقی را الگوی خود قرار دهند.

استاد درس خارج حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز همه نگاه ها در جامعه به رفتار، اعمال و اخلاق طلاب حوزه های علمیه است، خاطرنشان کرد: طلاب باید به گونه ای با مردم به ویژه نسل جوان رفتار کنند و تعامل داشته باشند تا آن جایگاه واقعی خود در جامعه را حفظ کنند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که طلاب در کنار فراگیری مسائل علمی، موضوع تبلیغ را نیز مورد توجه جدی قرار دهند، تصریح کرد: تحصیل، تهذیب و تبلیغ سه وظیفه مهم دوران طلبگی است که باید جزء برنامه های دوران طلبگی باشد.

آیت الله سلیمانی با بیان این که طلاب باید بدانند مسیری که در آن قدم نهاده اند ممکن است با مشکلات و فراز و نشیب های بسیاری همراه باشد، خاطرنشان کرد: نباید این مشکلات و سختی ها موجب ناامیدی و دلسردی طلبه شود بلکه باید با قدرت و توکل به خداوند متعال مسیر خود را ادامه دهد.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر با تأکید براین که در همه امور طلاب باید خداوند متعال را در نظر بگیرند، افزود: توجه طلاب به مددهای الهی گام های او را برای حرکت در مسیری که در آن قدم نهاده مستحکم و قدرتمند تر می کند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که علمای بزرگی که امروز الگوی ما هستند برای ادای وظیفه در راه تبلیغ دین حتی مسافت های بسیار طولانی را تنها برای منبر و خطابه طی می کردند، گفت: تحمل این همه سختی تنها به دلیل عشق و علاقه ای بود که این چنین افرادی به جایگاه والای روحانیت داشتند.

آیت الله سلیمانی با تأکید براین که سختی ها، حرف های طعنه آلود و حتی مشکلات معیشتی نباید موجب سردرگمی در طلاب شود، خاطرنشان کرد: طلاب بدانند قدم نهادن در مرکزی که متعلق به امام زمان(عج) است به طور حتم با ارزش ترین کار در جامعه اسلامی است و بدون پاداش نخواهد ماند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که انقلاب و نظام اسلامی امروز به پشتیبانی حوزه های علمیه نیازمند است، افزود: این وظیفه و تکلیف حوزویان است برای اعتلا و پیشرفت انقلاب اسلامی هر چه در توان دارند به کار گیرند./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات